fbpx

Pancho Cassis

Global CCO & Partner – DAVID, Іспанія

Chosen by AdWeek as one of most creative people in the world in 2018, Pancho was appointed Partner and Global Chief Creative Officer of DAVID after a successful past with LOLA MullenLowe and only a month of starting his own agency MAD.

In his 4 years leading the agency and with a small group of 35 people, Pancho made LOLA one the best agencies in the world. Four times Best Agency in Latin America by El Sol and El Ojo de Iberoamerica, the agency went up to be the 9th most awarded agency in the world at Cannes (and 4rth in the Warc report).

During that time, the agency won over 40 Lions in Cannes, 10 Grand Prix in various festivals, worked worldwide with popular brands like Burger King, Magnum, Scrabble and created the most commented campaign during the 2018 world cup in Russia, Hidden Flag.
Awarded his first gold lion at age 22, Pancho totals over 50, adding 400 awards and 24 Grand Prix from some of the most recognized festivals in the world, including the Effies, D&AD, One Show, Clio, amongst others.

Most recently, he was named Creative of the Year in Latin America by El Ojo de Iberoamérica and member of Ogilvy’s Creative Council.
AdWeek визнав Панчо одним із найбільш креативних людей 2018 року. Креатора було призначено партнером та Global CCO в DAVID після успішного кар’єрного минулого в LOLA MullenLowe і за місяць до створення власної агенції MAD.

4 роки він очолював агенцію із маленькими групками по 35 осіб і за цей час зробив LOLA однією із найкращих агенцій світу, 4 рази визнаною кращою агенцією в Латинській Америці. Агенція стала дев’ятою серед найбільш нагороджуваних у світі за результатами Cannes Lions (і четвертою у рейтингу Warc).

Протягом цього часу, агенція виграла 40 Каннських Левів, 10 Гран Прі на різноманітних фестивалях, працювала із відомими брендами, такими як Burger King, Magnum, Scrabble і створили найбільш обговорювану кампанію Hidden Flag під час Чемпіонату світу з футболу в 2018.

В свої 22 вперше здобув Золотого Лева, а наразі має вже більше 50 нагород Cannes Lions. Окрім цього, має понад 400 нагородами та 24 Гран Прі з інших престижних фестивалів креативності у світі, включно із Effies, D&AD, One Show, Clio тощо.
Серед найсвіжіших здобутків Панчо: визнання Creative of the Year в Латинській Америці за підсумком El Ojo de Iberoamérica та членство в Ogilvy’s Creative Counci.

Фестивальні нагороди:

  • 50 Cannes lions (11 Gold, 16 Silver, 23 Bronze та шортлисти майже у кожній із категорій фестивалю)
  • 10 Effies, включно 6 Золотих.
  • 23 Grand Prix awards.
  • El Sol x5, El Ojo de Iberoamérica x12, CdeC x2, Meribel, Laus, The Cup, JC Decaux.
  • +410 нагород найвідоміших фестивалів креативності, включно із Clio, One Show, D&AD та іншими.
  • Young Lion in 2008.
Навички

Опубліковано

4 Червня, 2020