Сьогодні гостинні зали UNIT.City і Академії ДТЕК приймали у себе учасників та гостей першого дня Форуму Креативних Індустрій. Головною сценою була сцена Inspiration, де за один день було сказано і показано багато цікавого корисного та надихаючого.
Виступ Офіційного представника CannesLionsв Україні, продюсера Днів Креативності та Форуму Креативних Індустрій Костянтина Кузнєцова можна було сприймати і як вступне слово до всього Форуму Креативних Індустрій, і як презентацію його оновленої концепції. Костянтин докладно розкрив всі активності Форуму зокрема та Днів Креативності загалом. Форум триває лише три дні, а Днів Креативності для організаторів – рівно 365 на рік. Тому що вони «мають мрію» – перетворити Україну на лідера світового креативу. І для цього є багато передумов. У нас багато непересічних талантів, і якщо їх поєднати загальною «великою ідеєю», Україна може посісти лідируючі позиції в світовій креативній спільноті. Саме на це працює і Форум і Асоціація креативних Індустрій, як його співорганізатор.
Насправді надихаючим вийшов виступ Гостьового дослідника Ukrainian Emerging Leaders Program, Заступника Міністра економічного розвитку і торгівлі України Наталії Микольської «Grow or Die». Мова йшла про те, що таке насправді зростання і чи правильно ми його розуміємо. Наталя доводила, що зростання має бути перш за все особистісним, і зовсім не обов’язково це поняття означає фінансовий успіх чи успішну кар’єру. Сьогоднішнє життя вимагає зростання від кожного. Головне – не боятися змін в розглядати себе, свою особистість як проект, який потрібно реалізувати. А шляхів такої реалізації може бути безліч. В своєму виступі Наталя Микольська наголосила на важливості контактів та особистої комунікації для надбання цінних знань та досвіду. «Іноді п’ятихвилинна розмова може замінити багатогодинні лекції TEDex».
Керівниця програмного відділу Українського інституту Ірина Прокоф’єва докладно розповіла про тонкощі та підвалини культурної дипломатії, як за її допомогою створювався імідж провідних країн світу, і як Україна прагне зламати свій імідж «нещасної держави» та стереотипи сприйняття, які побутують в світі. Ірина навела ряд прикладів останніх ініціатив Українського інституту в цьому напрямі.
Директор із зв’язків з державними установами та комунікацій Coca-Cola HBC в Україні, Вірменії та Молдові Андрій Бублик розповів про інновації в репутаційному менеджменті як світовій тенденцій на прикладі досвіду компанії Coca–Cola. Власне мова йшла про креативні підходи в реалізації соціальної відповідальності компанії. Прикладом послужили ініціативи компанії Coca-Cola в переробці використаного пластику як креативного рішення глобальної екологічної проблеми.
Відома журналістка та телеведуча Яніна Соколова розповіла аудиторії про свій мультимедійний проект «Я, Ніна». За її словами, ініціатива покликана змінити ставлення суспільства до онкохворих та хворих на рак до самих себе.
В рамках проекту буде видано книгу, знято повнометражний художній фільм та кліп. Як зазначила спікера, ініціатива не фінансується жодними бізнес-структурами чи громадськими організаціями, а існує лише за рахунок донейтів. Крім того, «Я, Ніна» підтримує інші соціальні ініціативи – Hair For Share, яка виготовляє перуки для дітей, що втратили волосся внаслідок хіміотерапії, Red Brunch, а також виступає за розширення мережі служб паліативної допомоги.
На цьому команда проекту не зупиняється і продовжує шукати історії інших онкохворих по всій Україні.
Керівниця департаменту по роботі з зовнішнім ринком Академії ДТЕК Тетяна Шерман поділилась цікавими цифрами щодо кількості держслужбовців в нашій країні: якщо в 1992 році їх було 70 тисяч, то в минулому році нараховувалось вже один мільйон. І от постало запитання: чи всі ці люди, які безпосередньо можуть впливати на розвиток країни, володіють потрібними навиками (управління, контроль, вирішення конфліктів тощо)? В Академії ДТЕК вирішили запустити проект «Суспільство та держава», щоб безкоштовно навчати держслужбовців необхідним компетенціями. І вже вдалось налагодити співпрацю з Національною поліцією України, Укрпоштою, Міносвіти та іншими організаціями.
«Кожен з нас може зробити внесок в розвиток України, поділившись з іншими інтелектуальною експертизою», – зауважила Тетяна Шерман.
Співзасновниця та директорка Інституту права, технологій та інновацій (ILTI) Ольга Сімсон розповіла про інтелектуальну власність в креативній економіці. У рейтингу Глобального інноваційного індексу Україна посідає 43 місце серед 126 країн. Якщо окремо розбирати критерії оцінювання, то виявилось, що в України високий рівень креативності, але кепсько з регуляторною базою. Тож над цим ще варто працювати, зокрема й юристам необхідно більш креативно підходити до своєї праці та заохочувати суспільство захищати свою інтелектуальну власність.
Фасилітаторка програми Creative Enterprise Ukraine від NESTA Катерина Кравчук презентувала дані із дослідження «Гендерна рівність та розширення рівних можливостей для жінок та чоловіків в культурних і креативних індустріях», яке проводилось в Україні та країнах південного Кавказу в 2018 році. Як і в інших сферах, в креативній індустрії теж є розрив між зарплатами жінок і чоловіків. Але керівництво навряд робить це спеціально, зазначила Катерина. Зазвичай на співбесіді жінки називають нижчий рівень бажаної зарплати, ніж чоловіки. А все через невпевненість у собі і «синдром самозванки». Відіграє роль і фактор декретної відпустки, і те, що загалом жінки обирають сфери із нижчими доходами, але гнучким графіком. Чоловіки обирають більш високооплачувані професії (не завжди за покликом душі), тому що від них суспільство вимагає бути годувальником та лідером.
Однак представникам обох статей, які працюють в креативній індустрії, загалом властиво занижувати ціну за свою працю. У нашому суспільстві звикли схвалювати лише тих, хто створює щось матеріальне. А як оцінити ідею? За якими критеріями? На думку Катерини, потрібно створювати професійні спільноти, які будуть встановлювати адекватні ціни на креативні продукти. І ринок згодом теж підтягнеться.
Олексій Новіков, Креативний директор фонду «Повернись Живим» та Оксана Гошва, Засновниця DOT_DOT Innovation та Hoshva PR&DGTL докладно розповіли про проект Burning Man як приклад креативності та інновацій в культурі.
Президент StarLightMedia, директор Дивізіону Новини StarLight, член правління інвестиційно-консалтингової групи EastOne Олександр Богуцький присвятив свій виступ питанню, як креативна індустрія впливає на розвиток суспільства. На його думку, результати останніх виборів є наочним прикладом перемоги креативного підходу. І суспільство таких підхід сприйняло і схвалило. Висновок: не бійся мріяти і шукай шляхи здійснення мрії, навіть якщо ніхто крім тебе в ней не вірить.
Перший день вийшов інформаційно насиченим, проте це лише початок. Форум Креативних Індустрій набирає обертів. Попереду ще багато цікавих виступів, гарячих дискусій, цікавих креативних заходів та невимушеного спілкування, того самого, 5 хвилин якого можуть перевернути ваше життя та надихнути на небачені зміни.
Організатори заходу: офіційне представництвоCannes Lions в Україні, Асоціація Креативних Індустрій України.
Захід організовується за підтримки національного бюро “Креативна Європа в Україні”, інформаційної підтримки Українського культурного фонду, партнер заходу – Academy DTEK.
Партнери: Media Resourсes Management, Kyiv media week, АВІРСУ, Institute of Law, Technology and Innovation, Advertalist, Carbon, bodo, Цитрус, prom.ua, Carlsberg Ukraine, Yakaboo, Моршинська.
Інфопартнери: Асоціація корпоративних медіа, Детектор Медіа, Громадське, Сьогодні, Kiss FM, Cases Media, Медіаняня, MMR, Fashion of Diplomacy, Say-Hi, Inspired,Ukrainky.com, Гендер в деталях, НЛО TV, Reklamaster.com, #ШоТам, Liga.net.